خلاصه ماشینی:
سرمقاله تیم های اجرایی مدیریت دانش در هر سازمانی به دنبال »کسب نتایج ارزشمند« از پیاده سازی ابزارها و تکنیک های مدیریت دانش هستند و برای تحقق این مهم تلاش میکننـد.
رهبـران و مـدیران ارشـد سـازمان به واسـطه آگاهی از مزایای پیاده سازی مدیریت دانـش بـه دنبـال حصـول نتـایج کمـی در مـدت زمـان کوتاهی هستند؛ درصورتیکه بلوغ اقدامات مدیریت دانش در سازمان به سطح موردنیاز بـرای این کار نرسیده است و امکان محاسبه نظام مند ارزش افزوده حاصل از تمامی اقدامات در ایـن حوزه وجود ندارد.
تجربیات مادرگروه مشاوره مدیریت دانش دانانشان میدهدکه دراین وضـعیت میتوانبـا انتخاب درست یک پایلوت مسـتعد و تعریـف شـاخص های کمـی و کیفـی بـرای پیاده سـازی تکنیک های مدیریت دانش ، تلاش کرد که در مدت زمان کوتاهی بـه یـک »موفقیـت سـریع « دست یافت و نتایج آن را محاسبه کرد.
سپس با اطلاع رسانی ایـن نتـایج در سـطح سـازمان ، علاوه بر جلب حمایت مدیران ارشد، سایر واحدهای سازمانی را نیـز بـه پیاده سـازی مـدیریت دانش ترغیب کرد.
بااستفاده از این روش در کنار پیاده سازی اصولی ابزارها و تکنیک های مدیریت دانش وتعمیـق آن در سازمان ، نتایج قابل ارائه و دل گرم کننده ای از مدیریت دانش نیز کسب میشود.
این کـار علاوه بر جلب رضایت مدیریت ارشد، تیم اجرایی و واحـدهای درگیـر در پیاده سـازی مـدیریت دانش را نیز خوشحال میکند؛ چراکه ماحصل تلاش خود را در مقاطع زمـانی کوتـاه مشـاهده میکنند.