خلاصه ماشینی:
"به دیگر عبارت، امروزه عدهای چنان از نوشداروی نوگرایی فربه شدهاند که حتی تشریف مدرنیسم را بر قامت شریف خود کوتاه میبینند و در پی پاره کردن این جامه قالب گرفته و تنگ برای تازه کردن نفس در باغ پستمدرنیسماند.
در نتیجه، در قیاس میان جنگ دیروز و امروز بر سر نوگرایی به وضوح مشاهده میشود که دعوای دهههای گذشته نوجویان وادی هنر، برآمده از نیاز زمان و جامعه بود و به همین دلیل بزودی پذیرفته شد و توانست جایگاهی ممتاز برای خود فراهم آورد و دیگر اینکه همه آن کسانی که درگیر دعواهای کهنه و نو بودند، از طرفین امروز دعوا دهها سر و گردن باسوادتر، آگاهتر و شاعرتر بودند.
این دسته با وجود آنکه در ظاهر معتقد به نسبیت و عدم قطعیت در فرم و معنا هستند، بنیادهای اندیشهای مطلقگرایانهای دارند و در حالی که از رفع دیکتاتوری در زبان هنر دفاع میکنند، در علن به گونهای فاشیسم هنرمند مابانه دچار شدهاند و طرف مقابل دعوای خود را با چنگال خشونت رسانهای و هتاکیهای پیچیده در زرورق میآزارند و چون نیک مینگری رفتارشناسی آنان بسیار به همان کهنگرایان محفلی دهههای بیست و سی شباهت میبرد."