خلاصه ماشینی:
"حرمت گذشته برای او، واجبترین است؛چراکه امروز،تنها با ارزش دادن مفرط به گذشته است که هویت مییابد،زنده میشود و روح میگیرد.
این موضع منفعل در قبال آدمهای هم عصرش، او را به این واداشته که خود را در پشتهای از سنتها،چیزهای عتیقه و مستعمل-که میکوشد با رنگ،زنگ آنها را پنهان کند-آدمهایی متعلق به زمانهای سپری شده و استفاده از کلامی شیرین-و گهگاه بیمنطق و بدقواره به دهان آدمهایی که آن را جاری میکنند-نگه دارد تا انگ«سینمای خنثی»را برای خودش به ارمغان بیاورد.
هرچند که همچنان آدمها،غباری از گذشته را بر روی خود دارند؛از این حیث که تکیهگاه آدمهای محوری هر دو فیلم،پدر-آدمی متعلق به گذشته-است.
در هر دو فیلم،خانه(با یک معماری کاملا منتزع از ساختارهای امروزی)به دلیل اینکه محملی برای گرد آمدن اعضای خانواده است،اهمیتی ویژه دارد و فروپاشی خانواده که در دل خود آدمهایی نمونه-هرکدام نمایندهء یک دسته از جامعه-را دارد، پیشبرندهء داستان است."