چکیده:
وقتی دانش آموز یا والدینش برا ی درمان مراجعه میکنند، مطمئناً از چیز یا چ یزهایی رنج م ی برند. ممکن است والدین احساس گناه کنند، فکر کنند وظایفشان را در مورد فرزندشان به خوبی انجام ندادهاند، ممکن است فکر کنند، در دوران بارداری فرزندشان غفلتهای زیادی کردهاند، ممکن است تصور کنند مردم آنان را به خاطر مشکل یادگیری فرزندشان تحقیر میکنند. پس از انجام مطالعات کتابخا نهای و اجرای پرسش نامههای مربوط علل ضعف دانش آموزان در روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد. الف: عوامل مربوط به تواناییها ی دانش آموزان ب: عوامل مربوط به انگیزش. جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد. 1 - استفاده از بازی کارتهای حافظه آموزشی زودآموز 2 -تهیه تابلوارزشیابی توصیفی. نتایج پیشرفت خوبی را نشان داد و نمره روانخوانی این دانش آموز افزایش یافت. مدیر مدرسه نیز در ا رزشیابی که از دانش آموزان به عمل آورد رشد مهرتهای خواندن را مطلوب تشخیص داد. در پای ان بر نقش استفاده از بازیهای آموزشی و به کارگیری روشهای نوین در بالا بردن انگیزش او مانند تابلوی ارز شیابی توصیفی تاکید شد.