چکیده:
پژوهش حاضر از نوع کیفی، با شیوه توصیفی تحلیلی است که ابزار گردآوری اطلاعات آن، روش مصاحبه باز و نیم هساختاریافته بوده، بر اساس الگوی «SWOT» صورت گرفته است. این پژوهش درصدد پاسخ به این پرسش ها است که اساسا مدرسه مسجد محور به چه مدرسه ای می گویند، دارای چه ویژگی ها و فعالیت هایی است و نقطه قوت ها، نقطه ضع فها، چالش ها و فرص تهای پیش روی این نوع مدرسه کدام است. یافته های پژوهش نشان میدهد که این الگو با توجه به اینکه در ابتدای راه است، دارای نقطه قوت ها و نقطه ضعفهایی است که می توان با تقویت نقطه قوت ها و زدودن نقطه ضعفها، تا اندازه زیادی به رواج و گسترش آن کمک کرد. گفتنی است، طرح مدارس مسجدمحور دارای چالش ها و فرص تهایی پیش روی خود است که م یتوان با تبدیل چالشهای آن به فرصت ها و همچنین استفاده از فرصتهای آن در پیشبرد هرچه بهتر این مدارس و گسترش آن در سطح کشور کوشید.