چکیده:
یکی از مشکلات مهم و اساس ی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در
آموزش است. به همین سبب کیف یت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه ز یادی به تحصیل نشان
نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی است .
پیشرفت روز افزون علوم و تحقیقات گوناگون در حیطه های مختلف حاکی از آن است که اطلاعات بشر روز به روز افزای ش
می ی ابد و مطالب جدیدی به دست می آی د.امروزه هر فرد بشر ناچار از استفاده یافته های جدید است . معلم بای دباروشهای
مختلف تدریس آشنا باشد و بای د بدانددر کدامین موقعیت آموزشی از کدامین روش استفاده نمای د. آنچه دراین مقاله خواهد
آمد، نگاهی است کوتاه و گذرا به روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی ونقد آن سخن به میان خواهد آمد .سپس نتیج ه
گیری بعمل آمده ودر پایان پیشنهاداتی ارائه می شود