چکیده:
آموزش های مجازی در صورت فراهم شدن و گسترش امکانات مجاز ی در کل کشور می تواند برای پیشرفت و توسعه آموزش در
مدرسه ها بسیار مفید باشد و فرصت آموزش برابر و برتر را برای تمام مناطق کشور به صورت یکسان فراهم کند. دسترسی به
اساتید برتر و استفاده همگان از کلاس های ایشان مکانی است که قبل از این در اختیار تعداد معدود ی از دانش آموزان مدرسه
های کشور بوده است و حال می توان حتی با تعامل بیشتر با سایر مدرسه های جهان از آموزش های سطح اول و متنوع برخوردار
شد. اما این تغییرات نیازمند زیرساخت های ارتباطی مجازی است که متاسفانه در این خصوص هنوز مشکلاتی وجود دارد. آنچه
مسلم است ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری در شرایط کنونی بسیار مفید است و میتواند مقدمات گذر از این دوران را فراهم
کند. آموزش آنلاین، مشکل مسافت و راه دور را که در آموزش سن تی وجود دارد را حل میکند و باعث می شود تا عدالت آموزشی
مصداق صحیح تری به خود گیرد . بررسی محققان نشان میدهد اگر بخواهیم درآینده برای مواجه ه با اتفاقات این چنینی با
کمترین تبعات روبرو شویم باید تک تک عناصر تعلیم و تربیت و همچنین برنامه درسی را مورد بازب ینی و بازآفرینی قرار دهیم و
با توجه به انتظاراتی که از این عناصر داریم نقش های شان را روزآمد کنیم. درباره عناصر تعلیم و تربیت غفلت صورت گرفته
است. دانش آموز، معلم ، مدرسه و محتوا مهمترین عناصر برنامه درسی ملی هستند.