چکیده:
برنامه درسی فراتر از محتو ای موضوع های درسی است که بای د آموخته شود.گرچه انتخاب محتوای مف ید و مناسب مهم ترین
مسئولیت برنامه ریزان درسی و معلم است.اما محتوا تنها برنامه درسی را تشکیل نمی دهد،مگر اینکه محتوابخشی از تجارب
دانش آموز باشد.مهم ترین کار برنامه درسی،هدایت زندگ ی است.برنامه ریزان درسی، کار یادگیری تخصصی است که آگاهانه
و به منظور هدایت استعدادها و علاقه ی کودکان به سوی مشارکت فعال و موثر در زندگی اجتما عی محلی و جامعه بزرگ
تر انجام می گیرد.مسئله برنامه ری زی درسی تنها توجه به این نیست که کدام موضوع بای د آموخته شود،یا ذهن یادگیرنده
تقویت شود و یا دانش او افزایش پیدا کند بلکه باید به بهبود زندگی فرد و اجتماع نیز توجه شود.برنامه درسی حاصل و
ترکیب انتظاراتی است از آنچه کودکان بای د یاد بگیرند با آنچه در دنیای واقعیت ها در پرتو صرف وقت بیشتری از زندگی
شان در مدرسه کسب م ی کنند،ای ن مقصود مهم علت وجودی مدرسه است و به این دلیل است که اصلاح و بهبود مستمر
وضع تحصیلی در مدارس در اهمی ت اول قرار می گیرد.