چکیده:
مشکلات یادگیری کودکان،ارتباط تنگاتنگی با مسائل فرهنگی ، خانوادگی،اقتصادی، تغذیه، بهداشت و مسائل مربوط به محی ط
آموزشی و... دارد.وقتی دانش آموز ی ا والدینش برای درمان مراجعه م ی کنند،مطمئناً از چیز یا چیزهایی رنج می برند. ممکن
است والدین احساس گناه کنند،فکر کنند وظایفشان را در مورد فرزندشان به خوبی انجام نداده اند، ممکن است فکر کنند
در دوران بارداری فرزندشان غفلت های زیادی کرده اند، ممکن است تصور کنند مردم آنان را به خاطر مشکل یادگیری
فرزندشان تحقیر می کنند .
پژوهش حاضر به منظور تقویت مهارت های خواندن در فائزه دانش آموز پایه اول این آموزشگاه انجام شد.بررسی اولیه نشان
داد این دانش آموز در روان خوانی ضعیف است.پس از انجام مطالعات کتابخانه ای و اجرای پرسش نامه های مربوط علل
ضعف دانش آموزان در روان خوا نی به دو گروه طبقه بندی شد .الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان ب:عوامل
مربوط به انگیزش.جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد. 1 -استفاده از بازی کارت های حافظه آموزشی زودآموز
2 -تهیه تابلوارزشیابی توصیفی.نتای ج پیشرفت خوبی را نشان داد و نمره روانخوانی این دانش آموز افزا یش یافت.مدیر مدرسه
نیز در ا رزشیابی که از دانش آموزان به عمل آورد رشد مهرت های خواندن را مطلوب تشخیص داد.در پا یان بر نقش استفاده
از بازی های آموزشی و به کار گیری روش های نوین در بالا بردن انگیزش او مانند تابلوی ارزشیابی توصیفی تاکید شد