چکیده:
دو هدف اصلی از این بررسی نظاممند ادبیات وجود دارد. هدف اول ارزیابی توسعه نظری و تجربی تاثیر فرهنگ بر نوآوری در نظام آموزشی است. هدف دوم این بررسی، پیشنهاد هنجارها، ارزشها، باورها و همچنین مفروضات اساسی در فرهنگهای نوآوری در مدارس است. این مرور ادبیات سیستماتیک برای شناسایی هنجارها، باورها، ارزشها، آدابورسوم و رفتارهای مشترک در فرهنگهای نوآوری آموزشی انجامشده است. در مطالعه مروری حاضر مطالعات منتشرشده در طی سالهای2021-2011 میلادی که در بانکهای اطلاعاتی سیناپس، مگیران، نورمگز، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، علم نت، ایرانداک، گوگل اسکولار، پروکوئیست، به انگلیسی و فارسی جمع آوری و سپس مورد مقایسه قرار گرفتند. مقالاتی بررسیشدهاند که در مجلات علمی - پژوهشی و کنفرانسهای بینالمللی (2021-2011) در حوزه فرهنگ نوآوری در آموزشوپرورش نگاشته شدهاند. از مجموع 60 مطالعه مورد تجزیهوتحلیل، این مقاله 25 مطالعه مرتبط را در سه دسته که فرهنگسازمانی، هنجارهای اجتماعی-فرهنگی و فرهنگهای ملی بودند، مرور کرد. چارچوب ارزش رقابتی شش بلوک سازنده «ضریب نوآوری»، نظریه فرهنگ نوآوری، فرهنگ نوآوری محور و همچنین مهارتها و شایستگی کارکنان برای توضیح فرهنگهای نوآوری در یک سازمان استفادهشده است. مضامینی که در هنجارهای اجتماعی-فرهنگی پدیدار شد، شخصیت فردی، تعامل، همکاری و کار تیمی، حمایت و همچنین رهبری معلم بود. در همین حال، فرهنگهای ملی نوآوری از طریق نظریه ابعاد فرهنگی هافستد توصیف شد. در مجموع نتایج این بررسی نظاممند ادبیات، چند هنجار فرهنگی، ارزشها، باورها، آدابورسوم و الگوهای رفتاری را در فرهنگهای نوآوری در سازمانها، جوامع یا ملتها برجسته کرده است و میتواند مرجعی برای شناسایی شکافهای پژوهشی در فرهنگ نوآوری بر اساس زمینه آموزشی مانند چالشهای تعریف فرهنگهای نوآوری در آموزش و پایداری فرهنگهای نوآوری در مدارس باشد.
خلاصه ماشینی:
در مجموع نتايج اين بررسي نظام مند ادبيات ، چند هنجار فرهنگي، ارزش ها، باورها، آداب ورسوم و الگوهاي رفتاري را در فرهنگ هاي نوآوري در سازمان ها، جوامع يا ملت ها برجسته کرده است و ميتواند مرجعي براي شناسايي شکاف هاي پژوهشي در فرهنگ نوآوري بر اساس زمينه آموزشي مانند چالش هاي تعريف فرهنگ هاي نوآوري در آموزش و پايداري فرهنگ هاي نوآوري در مدارس باشد.
اين مطالعه نشان داده است که تعامل فعالي بين دانشگاه ، صنعت و دولت براي پرورش فرهنگ نوآوري در کشور وجود دارد.
در يک مطالعه ملي، ابعاد فرهنگي هافستد نشان داده شده است که اين نظريه بر نوآوري در فرهنگ هاي ملي تأثير دارد.
the factors influencing the culture of innovation in higher education management, the fourth international conference on modern researches in management, economics and accounting (4meaconf.
The role of organizational culture in organizational innovation in higher education institutions - a study of Libyan public universities.
Innovation culture in education: A systematic review of the literature.
Presenting the innovation model in the university based on learning culture and knowledge management, Higher Education Research and Planning Institute.
Determinants of innovation culture amongst higher education students.
An enterprise resource planning system innovation and its int1uence on organizational culture: a case study in higher education.
Innovative cultures in Ireland's higher education institutions: an assessment.
An Empirical Study of the Innovative Culture in Ireland's Higher Education Institutions.
factors influencing the culture of innovation in higher education management, place of publication: the fourth international conference on modern researches in management, economics and accounting.