چکیده:
جامعه برای رسیدن به سطح مطلوب یادگیری و آموزش نیازمند بهره گیری از نظام های آموزشی برای پرورش اسـتعداد هـوش افراد و استفاده از کتاب های درسی که اصلی ترین ابزارآموزشی است. بر این اساس کتـاب علـوم پایـه دوم را در سـال ١٤٠١-
١٤٠٠ از نظر توجه به نظریه هوش سه وجهی مورد پژوهش و تحلیل قرار گرفت.
خلاصه ماشینی:
تحليل محتواي کتب علوم دوره ابتدايي از نظر ميزان توجه بر نظريه هوش سه وجهي استرنبرگ مهديه حيدري مفرد١، آسيه حيدري مفرد٢، فرشته صدقي ٣، مينا ياقوتي٤، رضا شيرازي 5 ١ دانشجوي کارشناسي ناپيوسته آموزش ابتدايي، دانشگاه آزاد اسلامي علي آباد ٢ دانشجوي کارشناسي ناپيوسته آموزش ابتدايي، دانشگاه آزاد اسلامي علي آباد ٣ دانشجوي کارشناسي ناپيوسته آموزش ابتدايي، دانشگاه آزاد اسلامي علي آباد ٤ دانشجوي کارشناسي ناپيوسته آموزش ابتدايي، دانشگاه آزاد اسلامي علي آباد ٥ کارشناسي ارشد برنامه ريزي درسي، دبير رياضي و مدرس دانشگاه فرهنگيان استان گلستان چکيده جامعه براي رسيدن به سطح مطلوب يادگيري و آموزش نيازمند بهره گيري از نظام هاي آموزشي براي پرورش اسـتعداد هـوش افراد و استفاده از کتاب هاي درسي که اصلي ترين ابزارآموزشي است .
درس ٤- در اين درس با توجه به درصد هوش تحليلي با ٦٢/٥ % و هوس عملي ٣٧/٥% و هوش خلاق ٠% که بـه ميـزان انجـام دادن و حس کنجکاوي دانش آموز توجهي نشده است .
جدول ٢ (به تصویر صفحه رجوع شود) 192 (به تصویر صفحه رجوع شود) 193 درس ٥- با توجه به ميزان درصد فراواني هوش تحليلي ٤٢/٨% و هوش عملي ٥٧/١٤ % و هوش خلاق ١٤/٢% کـه بيشـتر بـه مولفه ي انجام دادن توجه شده است و بعد هم حس کنجکاوي دانش آموز مطرح شده است .
درس ٧- در اين درس درصد هوش تحليلي ٤٥/٤% و هوش خلاق ١٨/١% و هوش عملي ٢٧/٢٧% مي باشد که بيشتر به هـوش تحليلي و حس کنجکاوي دانش آموز توجه شده است .