چکیده:
پژوهش حاضر با محوریت نقش فناوری اطلاعات در کیفیت برنامههای درسی دوره ابتدایی در شهرستان چابهار انجام شده
ست. تحقیق حاضر از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی و از نظر روش در چارچوب روش توصیفی-تحلیلی قرار گرفته
تحقیق شامل معلمان دوره ابتدایی در شهرستان چابهار میباشندء در راستای تعیین حجم نمونه از نمونهگیری در دسترس
ستفاده شد که تعداد ۱۱۰ نفر به عنوان جامعه نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق نیز پرسشنامه است. به منظور تجزیه و تحلیل
طلاعات از نرمافزار SPSS استفاده شد. در مطالعه همبستگی بین فناوری اطلاعات و آموزش انفرادی با مقدار ضریب
همبستگی ۰/۵۶۷ کنترل و نظارت بیشتر در کلاس با مقدار ۰/۵۷۸ بالا بردن انگیزه و قدرت حافظه با مقدار ۰۰/۵۷۲ واقع
نمایی بیشتر از طریق ارائه نمودار» تصاویرء متحرک و شبیهسازی با مقدار ۰/۵۸۹ کنترل کیفیت مطالب آموزشی قبال از آغان
شهرستان چابهار را تشکیل دادهاند.
خلاصه ماشینی:
در نهایت بر اساس نتایج تحلیل مسیر، محتوای الکترونیکی تولید شده آموزگار با مقدار اثر مستقیم ٠/١٣٣ و مقدار اثرمستقیم ٠/٠٤٤، اتصال به شبکه اینترنت با مقدار اثر مستقیم ٠/١٣٢ و مقدار اثر غیرمستقیم ٠/٠٣٤، و کاربرد نرم افزارهای آموزشی با مقدار اثر ٠/١٦٦ و مقدار اثر غیرمستقیم ٠/٠٢١، الگوی اثرات علی فناوری اطلاعات در کیفیت برنامه های درسی دوره ابتدایی شهرستان چابهار را تشکیل داده اند.
فرقانی و همکاران (١٣٩٥)، در پژوهشی تحت عنوان ، نقش و تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحولات نظام آموزشی، به این نتایج دست یافتند، طراحی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و جذب متخصصان برای آموزش نیروی انسانی، تجهیز منابع آموزشی و مدارس و شیوه های مدیریت در سازمان ها، با رسانه های چند منظوره ، رایانه و شبکه های داخلی و جهانی اینترنت ، راهبردی مهم در پویایی نظام آموزش و نظام سازمانی و تامین نیازهای متفاوت فراگیران خواهد بود.
نعیمی خرد (١٤٠٠)، در پژوهشی تحت عنوان ، مدیریت و واکاوی نقش فناوری اطلاعات و شبکه های مجازی در بهبود آموزش دبیران و دانش آموزان مدارس تهران ، با بر شمردن دستاوردهای استفاده از تکنولوژی در آموئزش نقش معلمان را در جهت تحقق هر چه بهتر این مهم بررسی نموده است .