چکیده:
هدف کلی آموزش و پرورش در هر جامعهای این است که هر فرد را بر طبق الگوی اعتقادات و ارزشهای فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی خود تربیت کند و انسانهای شایستهای را به جامعه تحویل دهد. با توجه به این مطلب رابطه مستقیم و هماهنگی میان جامعه و آموزش و پرورش وجود دارد. با تغییر جهان بینیها، فرهنگها و اعتقادات گوناگون انسان، اهداف آموزش و پرورش نیز تغییر خواهد کرد. ماهیت قرن 21 ایجاب میکند که مشتریان انتظارات رو به تزاید داشته باشند چون قرن 21 به قرن انفجار دانش و اطلاعات مشهور است. اطلاعات اینترنت در هر 6 ساعت 2 برابر میشود. بیش از 3 هزار شبکه تلویزیونی ماهواره یی به امر اطلاع رسانی مشغول هستند. دانش اجتماعی و اطلاعات عمومی مردم بسیار بالا است. تقریبا تمام کسانی که به دنبال توسعه واصلاحات هستند در همه جای دنیا از آموزش و پرورش شروع میکنند و رویکردهای برآمده از عصر جدید ارتباطات و فناوریها در تعلیم و تربیت از جمله دیدگاه حداکثری مبتنی بر خود یادگیری و چگونگی یادگیری (فراشناخت)، یادگیری فرایندمدار و مستقل موجب حرکت تدریجی در باز تعریف مفاهیم اساسی تعلیم و تربیت شده است. علم، تدریس، معلم، شاگرد، محتوای درسی و مدرسه در حال احراز تعاریف جدید هستند.
The general goal of education in any society is to train each person according to their cultural, religious, social and political beliefs and values and deliver worthy people to the society. According to this article, there is a direct relationship and coordination between society and education. With the change of different worldviews, cultures and beliefs of people, the goals of education will also change. The nature of the 21 st century requires that customers have increasing expectations because the 21 st century is known as the century of knowledge and information explosion. Internet information doubles every 6 hours. More than 3,000 3,000 3,000 3,000 satellite television channels are engaged in information. Social knowledge and general information of people is very high. Almost all those who are looking for development and reforms everywhere in the world start from education and the approaches emerging from the new era of communication and technologies in education including the maximal view based on learning itself and how to learn (metacognition), learning Process-oriented and independent has caused a gradual movement in redefining the basic concepts of education. Science, teaching, teacher, student, curriculum and school are getting new definitions.
خلاصه ماشینی:
نتایج این تحقیق نشان داد دانش آموزانی که در بعد کلامی- تصویری در سبک شناختی کلامی می گنجند، در مدارس هوشمند در مقاسیه با محیط یادگیری سنتی، عملکرد بهتری دارند؛ اما افراد با سبک شناختی تصویری، در محیط سنتی پیشرفت تحصیلی بالاتری داش > جهان بخش و محمودی برزردی با هدف شناسایی چالشها و مشکلات آموزش و پرورش در دوره ابتدایی و متوسطه شهرستان یزد، اقدام به پژوهش نمودند.
حوزه نگرشی این تحقیق بحث های مربوط به مدارس ابتدایی و چالش های موجود می باشد که در بهار و تابستان 1401 ، در سازمان آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در یک مدرسه انجام گرفته است روش گردآوری اطلاعات: اطلاعات موورد نیاز در این تحقیق، از طریق بررسی ها و مطالعات کتابخانه ای، مصاحبه و پرسشنامه جمع آوری شده است.
پیش از توزیع نهایی، این پرسشنامه ها میان دانش اموزان مدرسه ابتدایی، پرسشش نامه ها در میان 3 نفر از خبرگان مدارس جهت پیش آزمون توزیع گردید و کلیه چالش های شناسایی شده آن؛ مورد تایید قرار گرفت.
آموزش در این مدرسه برای سه گروه آموزگاران و کادر اداری مدرسه ابتدایی، دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم و اولیاء آنها در نظر گرفته شده است.
همچنین دانش آموزان یاد می گیرند که بتوانند ارزش اطلاعات موجود در فضای مبتنی بر وب را شناسایی کنند( زین موروگایا 1 ، 20 Zain & Murugaiah References Jafari Hajati, Umm Kulthum (2008), evaluation of the smart school plan in high schools in Tehran (case study of Abbasal high school), Master's thesis, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Tarbiat Moalem University.