چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تاثیر بازاریابی رابطه مند بر رضایت درک شده با توجه به اثر تبلیغات دیجیتال در خرده فروشیهای آنلاین بررسی شده است. با توجه به هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی و به طور کامل مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان خرده فروشیهای آنلاین میباشد و برای جمع آوری دادهها تعداد 400 پرسشنامه توزیع شد، اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم افزار 22 SPSS و Smartpls 3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بررسی فرضیهها نشان داد بازاریابی رابطه مند بر تبلیغات دیجیتال و رضایت درک شده تاثیر مثبت و معنی دار دارد. به علاوه، نتایج حاکی نشان داد بازاریابی رابطه مند بر رضایت درک شده با توجه به نقش میانجی تبلیغات دیجیتال تاثیر معناداری داشته است.
The current research aims to investigate the effect of relational marketing on perceived satisfaction with regard to the effect of digital advertising in online retail sales. According to the practical purpose and in terms of data collection, it is a part of descriptive research of the correlation type and completely modeling of structural equations. The statistical population of this research includes all online retail customers, and 400 questionnaires were distributed to collect data, the collected information was analyzed through SPSS 22 and Smartpls 3 software. The results of the hypotheses investigation showed that relational marketing has a positive and significant effect on digital advertising and perceived satisfaction. In addition, the results indicated that relational marketing had a significant impact on perceived satisfaction due to the mediating role of digital advertising.