چکیده:
هدف: هدف از انجام این پژوهش تبیین نقش یادگیری سازمانی در سازمانهای یادگیرنده است. روش کار: روش کار در این پژوهش با استفاده از منابع کتابخانهای و به روش توصیفی به رشته تحریر درآمده است. نتایج: بحث با تعریف مفهوم یادگیری سازمانی آغاز میشود و با انواع یادگیری سازمانی، سطوح و دیدگاههای یادگیری سازمانی، جایگاه و اهمیت بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری سازمانی و اهداف و مزایای یادگیری سازمانی به پایان میرسد. در گذشته سازمانها به شکلی طراحی میشدند که تا مدت زمان زیادی بدون هیچ اصلاح، تغییر و تحولی بتوانند از تکنولوژیهای خود استفاده کنند و اهداف خود را محقق کنند. اما اهمیت یادگیری سازمانی در سازمانهای دانش محور کنونی که برای به کارگیری فکرهای جدید و اطلاعات بروز طراحی شدهاند نقش پررنگی دارد، زیرا دیگر مدتهاست که ما از عصر تکنولوژی خارج و وارد عصر دانشی شدهایم. در واقع هر کدام از کامندان سازمانهای امروزی باید در چند فعالیت تخصصی مهارت و تبحر داشته باشند و مستمر در حال یادگیری باشند. نتیجهگیری: نتیجهگیری کلی پژوهش نشان داد که با تبیین نقش یادگیری سازمانی در سازمانها کارمندان قادرند مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیت خود را شفاف بیان کرده و برای آنها راه حل مناسب ارائه دهند و حتی گاها مسائلی که هنوز دست و پاگیر سازمان نشده است را طراحی و حل نمایند تا در زمان وقوع آن زمان کافی برای گرفتن بهترین تصمیمات را داشته باشند.
Introduction: The purpose of this research is to explain the role of organizational
learning in learning organizations. Methodology: The working method in this research
was written using library resources and descriptive method. Results: The discussion
begins with the definition of the concept of organizational learning and ends with types of
organizational learning, levels and perspectives of organizational learning, the place and
importance of using knowledge management in organizational learning, and the goals and
benefits of organizational learning. In the past, organizations were designed in such a way
that they could use their technologies and achieve their goals for a long time without any
modification, change or transformation. But the importance of organizational learning
plays a prominent role in current knowledge-based organizations that are designed to
apply new ideas and updated information, because we have long since left the age of
technology and entered the age of knowledge. In fact, each of the staff members of today's
organizations must have skills and expertise in several specialized activities and be
continuously learning. Conclusion: The general conclusion of the research showed that
by explaining the role of organizational learning in organizations, employees are able to
clearly express the issues and problems related to their field of activity and provide
appropriate solutions for them, and sometimes even the issues that are still bothering the
organization. design and solve the problem so that when it happens, they have enough
time to make the best decisions.
خلاصه ماشینی:
نتیجهگیری: نتیجه گیری کلی پژوهش نشان داد که با تبیین نقش یادگیری سازمانی در سازمانها کارمندان قادرند مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیت خود را شفاف بیان کرده و برای آنها راه حل مناسب ارائه دهند و حتی گاهاً مسائلی که هنوز دست و پاگیر سازمان نشده است را طراحی و حل نمایند تا در زمان وقوع آن زمان کافی برای گرفتن بهترین تصمیمات را داشته باشند.
ساعدی و یزدانی (1394) در - Learning Organization پژوهشی به بررسی ارائه مدل فرآیندی برای پیادهسازی مدیریت دانش مبتنی بر یادگیری سازمانی در ایران خودرو: نظریه برخاسته از دادهها پرداخت.
فایول 2 s"/>s"/> (1985) معتقدند که یادگیری سازمانی، فرآیند بهبود اقدامات سازمان از طریق دانش و شناخت بهتر است (فایول و لایلز، 19 3 March"/>March"/> (2011) یادگیری سازمانی را اینگونه تعریف میکنند که، یک سازمان هنگامی یاد میگیرد که نتایج تجربیات خود از گذشته را به رمز درآورده و در کارهای روزمره خود به عنوان راهنما از آنها استفاده کند (گاروین،2017).
یادگیری سازمانی بیرونی: در این سطح لازم است سازمان از محیطی که در حال حاضر در آن کار میکند و محیط آینده خود همواره یاد بگیرد.
ir Prediction of academic enthusiasm based on school culture among sixth grade elementary school students in Kaki city Fatemeh Heydari Vahed: MA of Curriculum Planning, Bushehr Branch, Islamic Azad University, Bushehr, Iran.
Results and discussion: The present study sought to predict academic enthusiasm based on school culture among sixth grade elementary school students in Kaki city.