چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضرء بررسی میزان تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش در زمینه ی ارتقاء فرهنگ نظم و ایمنی
ترافیک شهری از دیدگاه دبیران مقطع متوسطه شهرستان بهشهر است.جامعة ی آماری این پژوهش شامل کلیه دبیران رسمی
مقطع متوسطه شهرستان بهشهر(158 نفر) است که بر اساس فرمول حجم نمونه کرجسی و مورگان از میان آنها( 108) نفر(77
نفر مرد و 31 نفر زن) به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند. ابزار تحقیق,پرسش نامه ی محقق ساخته بود که روایی پرسش
نامه با مطالعه و مشورت تعدادی از استادان رشته ی علوم تربیتی و علوم اجتماعی و پایایی آن نیز از طریق بازآزمایی
روی(30) نفر از نمونه ی انتخابی از جامعة ی اصلی بررسی شد که هم بستگی بسیار بالایی(0/89 -1)به دست آمد. همچنین
اطلاعات به دست آمده در این پژوهش در سطح آمار توصیفی (فراوانی. درصدءجداول میانگین و انحراف معیار) و آمار
استنباطی(1 مستقل و آنوا) تجزیه تحلیل شد.یافته های این پژوهش حاکی از آن است: 1- میانگین میزان تعامل نیروی انتظامی
با آموزش و پرورش در سطوح مختلف عبارت است از.سطح نرم افزاری 49/2سطح سخت افزاری52/9سطح ساختاری
3سطح آزمون نظری 51/1 و در سطح آزمون عملی 38/4 2- بین دیدگاه های دبیران زن و مرد در خصوص میزان
تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگ نظم و ایمنی ترافیکی شهریءتفاوت معنی داری در
سطح 3>0/05 وجود دارد. همچنین در ارتباط با سطوح نرم افزاری,سخت افزاری و ساختاری, بین نظریات دبیران زن و مرد
در خصوص میزان تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگ نظم و ایمتی ترافیکی شهری,تفاوت معنی
داری مشاهده نشده است.3- بین دیدگاه های دبیران بر حساب سابقه تدریس در خصوص میزان تعامل نیروی انتظامی و
آموزش و پرورش, برای ارتقای فرهنگ نظم و ایمنی ترافیک شهری . تفاوت معناداری در سطح ۳0/05 مشاهده نشده است.
به طور کلی یافته های پژوهش حاضر نشان داد .میزان تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش برای ارتقاء فرهنگ نظم و
ایمنی ترافیک شهری در حد متوسط و پایین تر متوسط بوده است که این مسئله نشان گر ضعف فرهنگ ترافیک می باشد.
The major aim of the current study is to investigate the rate of interaction between the Police force and the ministry of education in enhancing the culture of safety and order in urban traffic from the viewpoints of the high school teachers of the city of Behshahr. The sample population includes all the high school teachers of the city of Behshahr (158 people) among who 108 people (77 male and 31 female) were chosen as the sample population based on Kergesi and Morgan sample volume formula. The validity of the author-made questionnaire was confirmed by consulting the professors of social and developmental sciences and its reliability by the re-test method on 30 of the sample by a very high correlation
خلاصه ماشینی:
به طور کلی یافته های پژوهش حاضر نشان داد ،میزان تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش برای ارتقاء فرهنگ نظم و ایمنی ترافیک شهری در حد متوسط و پایین تر متوسط بوده است که این مسئله نشان گر ضعف فرهنگ ترافیک می باشد.
با عنایت به آنچه ذکر شد و با توجه به اهمیت تعامل نیروی انتظامی و نظام آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی مطلوب ترافیکی، در پژوهش حاضر به بررسی دیدگاه های دبیران مقطع متوسطه شهرستان بهشهر درباری بررسی میزان تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ نظم و ایمنی ترافیک شهری در ٥ سطح پنج سطح نرم افزاری ،سخت افزاری ،ساختاری ،آزمون نظری ،آزمون عملی پرداخته شده است .
به همین دلیل در پژوهش حاضر به بررسی دیدگاه های دبیران مقطع متوسطه 79 شهرستان بهشهر درباره ی بررسی میزان تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش در ارتقاء فرهنگ نظم و ایمنی ترافیک شهری در ٥ سطح پنج سطح نرم افزاری ،سخت افزاری ،ساختاری ،آزمون نظری ،آزمون عملی پرداخته شده است .
83 Abstract The major aim of the current study is to investigate the rate of interaction between the Police force and the ministry of education in enhancing the culture of safety and order in urban traffic from the viewpoints of the high school teachers of the city of Behshahr.
All in all, the results of the study show that the rate of interaction of the Police force with the ministry of education to enhance the culture of safety and order in urban traffic was at an average and lower than average level which delineates the inappropriate traffic culture..