چکیده:
لزوم سازگاری با تغییرات دائمی که در محیطهای اجتماعی، اقتصادی، فنی و فناوری رخ میدهد، باعث شده است که آموزش مستمر تخصصی و حرفهای در فضای سازمانی بهعنوان یک سرمایهگذاری در منابع انسانی شناخته شود. این آموزشها مزایای چندگانه از جمله بهبود اهداف کلی سازمان و همچنین افزایش رضایت شخصی کارمندان از کار را بهدنبال دارند. اگرچه نظام پلیس رومانی در زمینهی روند آموزش حرفهای کارکنان پیشرفت چشمگیری داشته است، اما معتقدیم که میتوان راهبرد تعلیمی سازمانی و انتقال برنامههای آموزشی پلیسمحور را بهبود بخشید. به این منظور، موارد زیر را برای بهبود آموزش حرفهای پیشنهاد میکنیم؛ شناسایی مفاهیم فعلی برای سطوح مختلف سلسلهمراتبی، تجزیهوتحلیل نیازهای واقعی آموزش کارکنان، تنظیم برنامههای تعلیمی و تربیتی مستمر، ملاحظه و رعایت بر اصول یادگیری بزرگسالان، تدوین اهداف، محتوای آموزشی، روشها و ابزار آموزشی بر اساس ویژگیهای خاص شغلی و استفاده از معیارهای خاص ارزیابی نتایج.
The need to adapt to the permanent changes that occur in the social, economical, technical and technological environments, has made that the continuous professional training in organizational space to be recognized as an investment in human resources, with multiple benefits for both the overall goals of the organization, and to increase personal satisfaction at work, too. Although the Romanian police system has registered multiple signs of progress in which concerns the process of professional training for its personnel, we believe that the didactic strategy of organization and conveyance for police force-oriented training programs can be improved. For this purpose, we strongly suggest the following: an identification of current conceptions for various hierarchical levels, an analysis of actual training needs of the personnel, setting up continual training programs that observe adult learning principles, setting up targets, contents, methods and means of training based on the specific features of a certain job and an application of specific criteria of assessment of the results.
خلاصه ماشینی:
راهبردهای تعلیم و تربیت برای آموزشهای مستمر در پلیس تاریخ دریافت : ١٣٩٩/٠٥/١٧ تاریخ پذیرش: ١٣٩٩/٠٧/٢٢ نویسنده: کریستینا اودری ١، مترجم : محمد جعفری 2 از صفحه ١٢١ تا ١٣٢ چکیده لزوم سازگاری با تغییرات دائمی که در محیط های اجتماعی ، اقتصادی ، فنی و فناوری رخ می دهد، باعث شده است که آموزش مستمر تخصصی و حرفه ای در فضای سازمانی به عنوان یک سرمایه گذاری در منابع انسانی شناخته شود.
به این منظور، موارد زیر را برای بهبود آموزش حرفه ای پیشنهاد می کنیم ؛ شناسایی مفاهیم فعلی برای سطوح مختلف سلسله مراتبی ، تجزیه وتحلیل نیازهای واقعی آموزش کارکنان، تنظیم برنامه های تعلیمی و تربیتی مستمر، ملاحظه و رعایت بر اصول یادگیری بزرگسالان، تدوین اهداف، محتوای آموزشی، روشها و ابزار آموزشی بر اساس ویژگیهای خاص شغلی و استفاده از معیارهای خاص ارزیابی نتایج .
کراتکووسکی ٢ و داس ٣ اظهار دارند: «آموزش نظری به عنوان قابلیت ایجاد و توسعه مفهومسازی و گسترش نظری و تحلیلی فرایند یادگیری تلقی می شود، درحالی که آموزش عملی شامل دست یابی به مهارتهای لازم برای انجام وظایف و اهداف فوری عملیات پلیس است » (کراتکووسکی و داس، ٢٠٠٧، ص ٤).
A. Cole 4- Radu Emilian 5- Vocational training 6- professional development 7- Viorica Ana Chisu 8- Initial training 9- Rosca & Varzaru یا در شرکت ها انجام می گیرد (کارمندان جدید در برنامه های آموزشی که مربوط به دانش و مهارتهای لازم و ایجاد رفتار مناسب برای موقعیت مورد نظر هست ، شرکت می کنند).