چکیده:
هدف
بررسی رابطه بین مهارت کوانتومی مدیریت و کیفیت تصمیم گیری با نقش میانجی کیفیت خدمات باشگاه های ورزشی استان اردبیل است.
روش
این پژوهش به روش پیمایشی، توصیفی- تحلیلی انجام گرفته و از پرسشنامه تصحیح شده مهارتهای کوانتومی مدیریت عظیمی ثانوی و رضوی (1399)پرسشنامه کیفیت تصمیم گیری اخباری زاده (1398)و پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال (پاراسورامان و همکاران، 1991) استفاده شد. با تعیین تعداد کل دانشجویان (380نف) و با استفاده از جدول کرجسی مورگان، تعداد تقریبی 181 پرسشنامه توزیع شده، 181 پرسشنامه برگردانده شده (نرخ پاسخ 100 درصد) و کار تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد) و برای تعیین معناداری رابطه از آمار استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی) استفاده شد.
یافته ها
یافته های توصیفی منتج از پژوهش نشان داد ضریب الفای کرونباخ کیفیت خدمات ، مهارتهای کوانتومی مدیریت و کیفیت تصمیم گیری مدیران به ترتیب برابر با 77/5 ، 07/5 ،71/5 و در سطح نرمال و مطلوب است. در این پژوهش به نقش سه متغیر کیفیت خدمات مهارتهای کوانتومی مدیریت و کیفیت تصمیم گیری پرداخته و مشخص شد که از میان این عوامل"مهارتهای کوانتومی مدیریت" در بین باشگاه های مختلف و سن با توجه به سطح معناداری 50/5 رابطه معناداری وجود دارد.یافته های پژوهش نشان میدهد که فرضیه اول تایید میشود مهارتهای کوانتومی مدیریت بر کیفیت خدمات تاثیر مثبت معنیداری دارد و ضریب بتا نشان میدهد که مهارتهای کوانتومی مدیریت 70 /5 تغییرات کیفیت خدمات را پیشبینی میکند همچنین یافته های پژوهش نشان میدهد که فرضیه دوم تایید میشود و کیفیت تصمیم گیری مدیران بر کیفیت خدمات تاثیر مثبت معنیداری دارد و ضریب بتا نشان میدهد که کیفیت تصمیم گیری مدیران 01/5 تغییرات کیفیت خدمات را پیشبینی میکند.
نتیجه گیری
وضعیت "مهارتهای کوانتومی مدیریت" مدیران در باشگاه های ورزشی استان اردبیل در سطح نسبتا مطلوبی قرار دارد. که بایستی خدمات و کارگاه هایی در جهت آگاهی بهتر نسبت به ابزارهایی جهت مهارتهای کوانتومی مدیریت و ارتقاء مهارتهای کوانتومی مدیران برگزار شود. برای بهبود کیفیت خدمات باشگاه های ورزشی استان اردبیل با جلسات منظم با کارکنان باشگاه شاخصهای مهارتهای کوانتومی مدیریت را مطرح نمایند. با برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان باشگاه های ورزشی از اساتید مطرح بهره برده و منجر به ارتقای این مهارتها شود و زمینه های بهبود کیفیت خدمات باشگاه های ورزشی فراهم شود.
خلاصه ماشینی:
روش: این پژوهش به روش پیمایشی، توصیفی- تحلیلی انجام گرفته و از پرسشنامه تصحیح شده مهارتهای کوانتومی مدیریت عظیمی ثانوی و رضوی (1399)، پرسشنامه کیفیت تصمیمگیری اخباری زاده (1398) و پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال (پاراسورامان و همکاران، 1991) استفاده شد.
یافتهها: یافتههای توصیفی منتج از پژوهش نشان داد ضریب الفای کرونباخ کیفیت خدمات ، مهارتهای کوانتومی مدیریت و کیفیت تصمیمگیری مدیران به ترتیب برابر با 88/0 ، 76/0، 81/0 و در سطح نرمال و مطلوب است.
تمایز این پژوهش از سایر آثار در برررسی مهارتهای کوانتومی مدیریت ، کیفیت تصمیمگیری با نقش میانجی کیفیت کیفیت خدمات باشگاههای ورزشی استان اردبیل است که بر خلاف پژوهشهای پیشین دید کلی و جامعتری درباره مهارتهای کوانتومی مدیریت ارائه میدهد.
از میان 181 پرسشنامه توزیع شده در بین اعضای نمونه آماری، 181 پرسشنامه برگردانده شد و کار تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نسخه 222 نرم افزار spss بر اساس تعداد ذکر شده انجام شد ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه تصحیح شده " مهارتهای کوانتومی مدیریت عظیمی ثانوی و رضوی 1399 ، پرسشنامه کیفیت تصمیمگیری اخباری زاده 1398 و پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال ( پارسوررامان و همکاران، 1991) استفاده شده است.
نتایج آزمون رگرسیون خطی طبق جدول 4 جهت تأثیر مهارتهای کوانتومی مدیریت برکیفیت خدمات باشگاههای ورزشی مثبت و معنیداری دارد.
آمار استنباطی مربوط به یافتههای پژوهش و تحلیل آنها: فرضیه اول : مهارتهای کوانتومی مدیریت بر کیفیت خدمات باشگاههای ورزشی تأثیر معنیداری دارد.
findings: The descriptive findings of the study showed that Cronbach's alpha coefficient of service quality, quantum management skills and decision quality of managers are equal to 0.