چکیده:
در چند دهه گذشته، حوزه دولت سیار در سراسر جهان توجه زیادی را بهخود جلب کرده است. دولتها برای دستیابی به سطح مطلوب رضایت، درصدد ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان هستند. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای کیفی بهشمار میرود. در این پژوهش از روش فراترکیب (باروسو و ساندلوسکی) با رویکرد تحلیل مضمون برای بررسی ادبیات پژوهش استفاده شده است. ابزار گردآوری دادهها، کدگذاری باز برای شناسایی مضامین و مؤلفه پیشرانهای کیفیت خدمات دولت سیار میباشد. اعتبار تحلیل نیز با ضریب کاپای کوهن 771/0 شد. در این مطالعه برای شناسایی مؤلفههای پیشرانهای کیفیت خدمات، 39 کد بهعنوان مضامین پایه شناسایی شدند. از این بین 21 کد بهعنوان مضامین فرعی انتخاب شدند و 7 کد با عنوان مضامین اصلی با عنوانهای «کیفیتگرایی، شایستهسالاری، حفظ حریم شخصی، تعهد، اقدامهای زیرساختی، عملگرایی و مدیریت کارآمد» شناسایی و تشکیل شدند.
Over the past few decades, the mobile government has attracted a lot of attention around the world. The governments are seeking quality services to citizens to achieve the desired level of satisfaction. Therefore, in order to provide better services, it is necessary to study of the quality of mobile government services and ultimately explain the factors affecting the quality of its services. The present study is a type of qualitative research in terms of purpose, applied, and in terms of data collection.In this study, the method of meta synthesis and the approach of Barrosu and Sandeluski was used to investigate the research literature. Data collection tools are open coding to identify themes and components Drivers of of mobile government service quality. The validity of the analysis was assessed using the kappa coefficient, which was equal to 0.771 In this study, 39codes were identified as basic themes to identify the quality of service quality components. Of these, 21codes were selected as Sub themes and 7were identified and formed as Main themes:Quality orientation, meritocracy, personal privacy, commitment, infrastructural measures, pragmatism, efficient management.