چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تببین رابطه فرحبخشی درکار و اشتیاقشغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام انجام شده است. روش پژوهش، از نظر هدفکاربردی، از نظر ماهیت توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر مدلیابی معادلاتساختاری است. جامعه آماری،کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام به تعداد576 نفراست، با استفاده از فرمول کوکران تعداد230 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه بوده است.به منظورسنجش متغیرها از پرسشنامۀ مکدوئل، پرسشنامه شوفلی و همکاران وآزمون خلاقیتشغلیاستفاده شده است.در تحقیق حاضر با استفاده از دو ابزار SPSS , AMOS از دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل داده ها استفاده شده است..نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین فرحبخشی در کار و اشتیاقشغلی با میزان خلاقیتکاری معلمان مقطع ابتداییشهرایلام رابطه وجود دارد.
The purpose of this study aimed to explain the relationship between the creativity and the creativity of the elementary teachers in Ilam. The research method, in terms of purpose, is a descriptive nature of the type of correlation based on the modeling of structural equation. The statistical population, all elementary teachers in the city of Ilam, are 576, using Cochran formula 230 people were selected as a simple random method. The data collection tool has been a questionnaire. In order to assess the variables, the McDuel questionnaire, the Schuffoli questionnaire etc. are used. Two types of descriptive and inferential statistics have been used to analyze the data.
خلاصه ماشینی:
واژگان کلیدی : فرح بخشی در کار، اشتیاق شغلی، خلاقیت کاری، معلمان مقطع ابتدایی Journal of Research in Elementary Education Volume 4, Issue 7, Spring and Summer 2022, Pages:47-60 Explaining the Frequate Relationship in Work and Career with the Creativity of Elementary Teachers of Ilam City Somayeh Bagheri1*, Reza Ghafarina2, Amena Sadr3, Sajjad Taherzadeh4 1.
فرضیه های مطرح شده در پژوهش حاضر به شرح ذیل است: فرضیه اصلی:بین فرح بخشی در کار و اشتیاق شغلی معلمان با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام رابطه معنا داری وجود دارد.
یافته های پژوهش جدول(1): همبستگی متغییر ها {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} بررسی فرضیه های پژوهش فرضیه 1:بین فرح بخشی در کار با میزان بروز خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام رابطه معنا دارو مثبتی وجود دارد.
بنابراین می توان گفت: بین فرح بخشی در کار با میزان بروز خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد.
بنابراین می توان گفت: بین اشتیاق شغلی با میزان بروز خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام رابطه معنا دار و مثبتی وجود دارد.
فرح بخشی در کار و اشتیاق شغلی با میزان بروز خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام رابطه معنا دار و مثبتی دارد.
یافته های بررسی فرضیه دوم نشان می دهدکه بین اشتیاق شغلی با بروز خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام رابطه معنا داری وجود دارد.
یافته های بررسی فرضیه سوم نشان می دهدبین فرح بخشی در کار با اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام رابطه معنا داری وجود دارد.