چکیده:
امروزه رقابت در دنیای کسب و کار الکترونیک به طور فزآیندهای در حال افزایش است. به همین دلیل مدیران این کسب و کارها به ویژه شرکتهای بیمهای و بانکها، در بهبود کیفیت خدمات الکترونیک و ایجاد وفاداری و رضایت در مشتریان را هدف اصلی خود قرار دادهاند، عامل مهم، انتقال کیفیت بالای خدمات الکترونیکی است مفهوم کیفیت خدمات به طور فزایندهای توسط پژوهشگران و دستاندرکاران به عنوان یکی از عوامل تعیینکننده کلیدی موفقیت در تجارت الکترونیک به رسمیت شناخته شده است. خدمات الکترونیک فرصت منحصر به فردی را برای کسب و کارها فراهم مینماید تا مدلهای جدیدی را برای طراحی استراتژیهای خدمات و توسعه خدمات جدید ارائه دهند. علیرغم افزایش استفاده از تکنولوژیهای اینترنتی توسط کسب و کارها برای سازمانهای مشتریمدار به عنوان ابزارهای ارتباطی و کانالهای توزیع بازاریابی، تحقیقات محدودی درباره اینکه مصرفکنندگان چگونه خدمات الکترونیک را ارزیابی میکنند وجود دارد و اکثر سازمانهای خدماتی امروزه بیش از هر زمان دیگری دریافتهاند که صرفا تکیه و اعتماد به اهرمهای رقابتی سنتی مثل کاهش هزینه کافی نمیباشد و در عوض مفاهیمی مثل سرعت و انعطافپذیری و نوآوری در رقابت نمود قابل توجهی پیدا کردهاند و گرایش به سمت ارائه خدمات جدید به بازار یکی از عواملی است که میتواند منجر به بهبود کیفیت خدمات منجر شود.
با توجه به مطالبی که عنوان گردید هدف از این مقاله سنجش تاثیر توسعه خدمات جدید بر کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان در صنعت بیمه بعنوان یک صنعت خدماتی میباشد. ابزار گردآوری دادهها در این مقاله بررسی جامع ادبیات موضوع میباشد که در این راستا در ابتدا به بررسی مفهوم توسعهی خدمت جدید میپردازیم و سپس به بررسی مفاهیم کیفیت خدمات در صنعت بیمه بررسی اجمالی ارائه میگردد.