چکیده:
هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازیهای آموزشی بر مهارت خواندن دانشآموزان دارای اختلال یادگیری (مورد مطالعه: مدارس ابتدایی ناحیه دو بندرعباس) جامعه آماری کلیه دانشآموز دارای اختلال خواندن مدارس ابتدایی ناحیه یک بندرعباس که به مرکز یادگیری معرفی و اختلال خواندن آنها توسط کارشناسان مرکز تایید شده است به تعداد 59 نفر بوده است. 30 دانشآموز دارای اختلال خواندن انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه 15 نفره ازمایش و کنترل به عنوان نمونه قرار گرفتند گروه ازمایش به مدت 2 ماه هرهفته 2جلسهی 45 دقیقهای بصورت انفرادی بازیهای انتخاب شده را انجام داد. برای آزمون فرضیهها پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو ویلکات و همکاران (CLDQ) (2011) و روش آماری آزمون ANOVA و ANCCOVA استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بازیهای آموزشی بر مهارت خواندن، دانشآموزان ابتدایی ناحیه دو بندرعباس دارای اختلال خواندن تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف اين پژوهش بررسي تاثير بازيهاي آموزشي بر مهارت خواندن دانش آموزان داراي اختلال يادگيري (مورد مطالعه : مدارس ابتدايي ناحيه دو بندرعباس ) جامعه آماري کليه دانش آموز داراي اختلال خواندن مدارس ابتدايي ناحيه يک بندرعباس که به مرکز يادگيري معرفي و اختلال خواندن آنها توسط کارشناسان مرکز تاييد شده است به تعداد ٥٩ نفر بوده است .
يافته هاي پژوهش نشان داد که بازيهاي آموزشي بر مهارت خواندن ، دانش آموزان ابتدايي ناحيه دو بندرعباس داراي اختلال خواندن تاثير دارد.
برخي از مربيان استفاده از بازي را به مثابۀ يکي از بهترين و مؤثرترين راهبردهاي آموزشي در جهت برطرف سازي مشکلات يادگيري و تقويت حافظه کوتاه مدت دانش آموزان با مشکلات يادگيري مورد تأکيد قرا ر داده اند (مهجور، ١٣٩٩).
فرضيه هاي تحقيق بازيهاي آموزشي بر مهارت خواندن دانش آموزان ابتدايي ناحيه دو بندرعباس داراي اختلال يادگيري تاثير دارد.
فرضيه تحقيق : بازيهاي آموزشي بر مهارت خواندن دانش آموزان ابتدايي ناحيه دو بندرعباس داراي اختلال يادگيري تاثير دارد.
مورد پژوهش و ارزيابي قرار گرفته اند، در اين پژوهش سعي کرده ايم بررسي تاثير بازيهاي آموزشي بر دانش آموزان داراي اختلال خوتندن يادگيري (مورد مطالعه : مدارس ابتدايي ناحيه دو بندرعباس ).
در بررسي بازيهاي آموزشي بر مهارت خواندن دانش آموزان ابتدايي ناحيه دو بندرعباس داراي اختلال يادگيري تاثير دارد.