چکیده:
هدف: امروزه تجارت اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک مرکز مهم برای منبع یابی محصول است که به شرکتها کمک میکند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند و مزیتهای رقابتی به دست آورند. با این حال، تحقیقات بسیار کمی که بر شرکتهای دانش بنیان متمرکز است تا به امروز انجام شده است. این تحقیق بررسی تاثیرگذاری زمینههای زیست محیطی، سازمانی و فناوری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت پرداخته است. روش: تحقیق حاضر به شیوه توصیفی تحلیلی که از نظر هدف کاربردی میباشد و با تلفیق دو شیوه پیمایشی (جهت ارزیابی متغیر مستقل) و اسنادی (جهت ارزیابی متغیر وابسته) در جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس که حجم نمونه 126 نفری از بین آنها انتخاب و برای جمع آوری دادهها از پرسش نامه استاندارد استفاده شده است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار Smart PLS3استفاده شده است. یافتهها: یافتههای تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنی دار زمینههای زیست محیطی، سازمانی و فناوری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت اجتماعی در شرکتهای دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس دارد. نتیجهگیری: فشار شریک تجاری در زمینه محیطی، به دنبال آن حمایت مدیریت ارشد در زمینه سازمانی، و سودمندی درک شده در زمینه فناوری، بیشترین تاثیر را بر قصد رفتاری برای استفاده اجتماعی دارد. زمینههای فناوری، سازمانی و محیطی بر قصد رفتاری تاثیر معنی داری میگذارد.
خلاصه ماشینی:
تاثیر زمینه های زیست محیطی ، سازمانی و فناوری بر قصد رفتاری پذیرش تجارت اجتماعی (مورد مطالعه: پارک زیست فناوری خلیج فارس) بهادر دامن کشان 1 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور واحد جزیره قشم چکیده هدف: امروزه تجارت اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک مرکز مهم برای منبع یابی محصول است که به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند و مزیت های رقابتی به دست آورند.
(Cheng and Shiu, 2019) از این رو ما در این تحقیق برانیم که به این سوال اصلی یعنی: تاثیرگذاری زمینه محیطی، زمینه فناوری و زمینه سازمانی بر قصد رفتاری از دیدگاه سطوح مدیریت و کارشناسان شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس چگونه است؟ پاسخ دهیم ادبیات و بیشینه پژوهش افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی و برنامه های تجارت الکترونیکی منجر به روند جدید خرید شده است ، جایی که شرکت ها و مصرف کنندگان از شبکه های اجتماعی برای خرید موثرتر استفاده می کنند.
بنابراین ، تحقیق حاضر به طور تجربی پذیرش تجارت اجتماعی توسط شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس را بررسی می کند در اتباط با مطالعات نزدیک به موضوع تحقیق می تواند مطالعات:ـ ایمان خان، (1401) در مقاله ای با عنوان "بررسی تأثیر زمینه فناروی و سازمانی درتجارت اجتماعی " هدف این تحقیق بررسی چگونگی تاثیر گذاری زمینه فناروی و سازمانی درتجارت اجتماعی بر قصد رفتاری مشتریان بوده است.