چکیده:
هدف: بررسی نقش اعتماد اینفلوینسرهای در تاثیر ویژگیهای ینفلوینسرهای بر پیامدهای بوده است.
روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل مشتریان فروشگاه هایپر مارکت در شهریار با کاربری شبکه اجتماعی اینستاگرام که سابقه تجربه خرید متاثر از تبلیغات اینفلوینسرها که حجم نمونه 384 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS2 Smart استفاده شده است.
یافتهها: تجربه و تخصص اینفلو ینسرها، اعتبار اینفلو ینسرها، جذابیت فیزیکی اینفلو ینسرها بر اعتماد اینفلو ینسرها تاثیر مثبت و معنی داری دارد. با این حال نقش تعدیل کننده استحکام رابطه در پیوندهای اصالت-اعتماد و اعتماد-وفاداری تاثیر معنی داری داشته است. نتیجهگیری: بطورکلی نتایج برتاثیر گذاری مثبت و معنی داری ویژگیهای اینفلو ینسرها و جذابیت اجتماعی بر پیامدهای بازاریابی تاکید دارد.
خلاصه ماشینی:
در نهایت، نقش تعدیل کننده Audrezet Rezaei and Tuo Brooks and Piskorski قدرت رابطه (قوی در مقابل ضعیف) در روابط متقابل پیشنهاد شده در مدل مورد آزمایش قرار می گیرد تا دیدگاه دقیق تری از اینفلوئنسر مارکتینگ ارائه شود.
(شیائو 1 و همکاران ، 2018) بنابراین در چارچوب فوق، این تحقیق به دنبال پاسخگویی به این سوال اصلی یعنی: نقش کیفیت رابطه در تاثیر ویژگی های اینفلو ئنسرها و جذابیت اجتماعی بر پیامدهای بازاریابی دربین مشتریان فروشگاه هایپر مارکت در شهریار با کاربری شبکه اجتماعی اینستاگرام با سابقه تجربه خرید متاثر از تبلیغات اینفلوئنسرها چگونه است ؟ ادبیات و بیشینه پژوهش بطور کلی در دهه گذشته شاهد یک تغییر عمده در بازاریابی رسانه های اجتماعی شاهد بوده ایم بطوریکه با تغییر به سمت بازاریابی تأثیرگذار اثرات بازاریابی رسانه های اجتماعی مشخص می شود.
به همین دلیل، منطقی است که نتایج تحقیقی با عنوان بررسی تاثیر ویژگی های اینفلو ئنسرها و جذابیت اجتماعی بر پیامدهای بازاریابی برای کسب و کارها ایرانی بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به دنبال افراد تاثیر گذار باشند تا برند خود را همگانی و مخاطب هدف شناسایی و به مشتری تبدیل کنند.
در راستای نتایج این فرضیه تائیدی با فرضیه مشابه در تحقیقات کیم و کیم ،(2021) با عنوان “به من اعتماد کن، به من اعتماد نکن: دیدگاهی متفاوت از اینفلوئنسر مارکتینگ در رسانه های اجتماعی "” بدلیل نتایج مشابه همراستایی کامل داشته است نتایج حاصل از نهم مبنی بر استحکام رابطه نقش تعدیلی در تاثیر اعتبار بر بر اعتماد اینفلو ئنسرها ایفا می کند.