چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایهی هشتم مدارس هوشمند در سال تحصیلی 1401- 1400 در مقایسه با روش ترکیبی و روش الکترونیکی در این مدارس انجام گرفته است. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمع اوری اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه و از لحاظ تجزیه و تحلیل پژوهشی کمی و از طریق آزمون رگرسیون می باشد. جامعه ی آماری پژوهش همه دانش آموزان مدارس هوشمند شهرستان بروجرد و حجم نمونه آن شامل 379 دانش آموز بوده است. در این طرح نمونه ها به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی قرارگرفتند؛ ابزارهای این پژوهش پرسش نامه ی انگیزش پیشرفت هرمنس بوده است. نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان داد که روش آموزش ترکیبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی در مدارس هوشمند تأثیر مثبت دارد؛ هم چنین آموزش ترکیبی در مقایسه با روش الکترونیکی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی تأثیر مثبت بیشتری دارد.
The present study was conducted with the aim of investigating the effect of combined education on the motivation of eighth grade students of smart schools in the academic year of 1400-1401 compared to the combined method and the electronic method in these schools. This research is applied in terms of purpose and in terms of information collection through questionnaire distribution and in terms of quantitative research analysis and through regression test. The statistical population of the research is all students of smart schools in Borujerd city and its sample size includes 379 students. In this design, the samples were selected and randomly placed in a multi-stage cluster method; The tools of this research were Hermens progress motivation questionnaire. The results of the research findings showed that the combined teaching method has a positive effect on the motivation of academic progress in smart schools; Also, compared to the electronic method, combined education has a more positive effect on the motivation of academic progress.