چکیده:
با توجه به پیشرفت جوامع و تغییر و تحول مداوم آن، نظامهای آموزشی هر جامعه نیز دستخوش تغییر و تحول شده است. امروزه در عصری زندگی میکنیم که عصر فناوری و ارتباطات نام گرفته است و اینک قریب به دو دهه است فناوری اطلاعات در عرصه تعلیم و تربیت پا نهاده و نظامهای آموزشی و محیطه ای تحصیلی را به چالش کشیده است. تحقیق حاضر با هدف بررسی کاربرد فناوری در آموزش زیستشناسی و به روش توصیفی – تحلیلی انجام گرفته است. فناوری امکان ایجاد نوآوری در ابزار تدریس، یاددهی و یادگیری زیستشناسی را چه در داخل و چه در خارج از کلاس فراهم کرده است. معلمان زیستشناسی با کمک فناوری قادر خواهند بود تا انواع محتوای آموزشی الکترونیکی را به صورت جذاب و به آسانی طراحی کرده و در به طور مستقیم در کلاس یا به شکل غیرمستقیم واز طریق فضای مجازی در اختیار دانش آموزان، قرار دهند.