چکیده:
خصومت مصرف کننده یکی از عوامل محدودکنندة جهانیسازی بازارهاست و تاثیرات آن بر
تصمیمات خرید. از مهمترین مباحث حوزه بازاریابی و رفتار مصرف کننده محسوب میشود که
نسبت به سایر مفاهیم این حوزه کمتر مطالعه شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بررسی
تاثیر خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدا بر قصد خرید می-
باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش» توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری آن
مشتریان شرکت رنو میباشد. که بر اساس جدول مورگان ۳۸۴ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب
شده همچنین روش نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام گرفت. ابزار گردآوری دادهها
پرسشنامة محقق ساخته است. تحلیلهای آماری به کمک نرم افزارهای SPSS و AMOS انجام
گرفت. یافنمها حاکی ازآن است که حخصومت مصرفاکننده نسبت بد#کشور نو اید محصول وتصویر
کشور مبدا بر قصد خرید خودروهای وارداتی اثر مسقیم و معنی داری دارد.
خلاصه ماشینی:
لذا بر اين اساس و به دليل فعاليت عمده شرکت رنو به عنوان صادر کننده خودرو به کشور ایران و همچنین از آنجایی که در رابطه با موضوع فوق تا به حال تحقیقی در ایران انجام نگرفته است لذا محقق با بررسی داده های جمع آوری شده و با بیان فرضیه ها و مدل مفهومی پژوهش به بررسی این سوال می پردازد که "آيا خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدا بر قصد خرید خودروهای وارداتی تاثيری دارد؟" مطالعات اندکی هستند که اهمیت نسبی نام تجاری را بر ابعاد گوناگون کیفیت بررسی کرده اند (دانت، 1997).
بررسی فرضیه های نشان میدهد: فرضیه اصلی: خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدأ بر قصد خرید خودروهای وارداتی تأثیر دارد.
خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدأ با ضریب 467/0 و به بیان دیگر به اندازه 7/46 درصد بر قصد خرید خودروهای وارداتی تأثیر دارد.
در سطح اطمینان 95/0 و با توجه به مقدار t-value که برابر 146/6 است میتوان گفت خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدأ بر قصد خرید خودروهای وارداتی تأثیر دارد.