چکیده:
مقاله حاضر به روش توصیفی کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی تاثیر روش تدریس بحث گروهی بر یادگیری دانش آموزان انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی scholar G،SID و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد: یکی از عوامل مهمی که می تواند میزان موفقیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد، روشهای تدریسی می باشند که معلمان استفاده می کنند. تدریس از مهمترین عوامل در فعالیت های آموزشی است. براین اساس یکی از بزرگترین اهداف نظام های آموزش و پرورش امروزی، توسعه و تغییر روش های تدریس فراگیران است، تا شرایطی را فراهم کنند که فراگیران از طریق روش های پژوهش، به جای انتقال مستقیم معلومات، به شیوه ساختارمند اطلاعات و دانش دست یابند.