چکیده:
مقاله حاضر به روش توصیفی کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر - در آمده است. هدف این مطالعه بررسی روش های تدریس نوین آموزش شیمی انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی scholar G،SID و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان داده است: یکی از عواملی که به طور مستقیم بر سطح سواد شیمی مردم یک جامعه اثر میگذارد، کیفیت آموزش شیمی در نظام آموزشی هر کشور است. در آموزش علم شیمی تنها آشنا شدن با موضوعات علمی و درک و فهم آنها مورد نظر نیست؛ بلکه علاوه بر کسب دانش، باید روش علمی یعنی کاوشگری علمی، تفسیر علمی پدیدهها، استفاده از مهارتهای علمی و نیز داشتن نگرش علمی که تداعی کننده شیوه فعالیت دانشمندان و شهروندان سطوح بالاتر جامعه هستند، را نیز در نظر گرفت.