چکیده:
مقاله حاضر به روش مروری کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی مشکلات ریاضی دانش آموزان انسانی )پژوهش روایی( انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی scholar G،SID و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد: در تحلیل عمیق دید گاه های معلمان در خصوص موانع و مشکلات یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی موجب شناسایی 4 درون مایه ،)عملکرد معلم،بد فهمی محتوا،اضطراب ریاضی و ساختار نظام آموزشی( گردید. بدیهی است به کار گیری راهکار های لازم جهت رفع موانع و مشکلات یادگیری، مستلزم تلاش سازمان یافته و منسجم خود دانش آموزان،معلمان ونظام های آموزشی می باشد