چکیده:
مقاله حاضر به روش مروری کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است.هدف این مطالعه بررسی بررسی اهمیت مشوق های سازمانی آموزش و پرورش در بهبود و افزایش انگیزه معلمان انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی scholar G،SIDو موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که: توجه به شان و منزلت معلم نکتهایی است که در کلیه دوره ها مورد توافق و تاکید مسوولان و کارشناسان امر بوده است اما این تحقیق در نظر دارد چگونگی رابطه بین وضعیت اقتصادی و پایگاه اجتماعی معلم را مورد بررسی قرار دهد و از نظرات و دیدگاههای مکاتب مختلف در این تحقیق استفاده نماید. از طرفی به نظر می رسد بین پایگاه اجتماعی و وضعیت اقتصادی معلم رابطه وجود دارد.