چکیده:
مدل برنامه ریزی درسی که در این پژوهش معرفی شد مبتنی بر نگرش جامع نسبت به عناصر برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت بود. لذا می تواند در فهم جامع برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت، موثر واقع شود. همان طور که یافته ها نشان دادند کاستی ها و ضعف های اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت، شامل طیف متنوعی از مولفه های برنامه درسی است. از دیدگاه متخصصان، مولفه های نقش معلم، محتوا، فعالیت های یادگیری، مواد و منابع، گروه بندی، زمان و فضای آموزشی، در برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول ابتدایی با کاستی هایی مواجه است. در تبیین این یافته می توان اظهار داشت که برنامه ریزی درسی در آموزش و پرورش ایران معمولا توسط تعداد محدودی از متخصص مختلف و در شورای برنامه ریزی درسی خاص بررسی و به تصویب می رسد.