چکیده:
حجم بالای اطّلاعات علمی- آموزشی ارائه شده و قابل دسترس در هزارها پایگاه اینترنتی، بهره گیری از عکس و تصویر، نقّاشی متحرک، فیلم و فایلهای صوتی و دیگر رسانه ها آن هم در فضایی تعاملی، در کنار ارائه مقاله های علمی- پژوهشی فراوانی که در نشریات معتبر در زمینه استفاده بهینه از این امکانات منتشر شده است، همچنین برگزاری همایشهای ملّی، منطقه ای و بین المللی حقیقی یا مجازی در زمینه استفاده از فناوری اطّلاعات و ارتباطات در آموزش ، گویای آغاز پدیدهای نو در آموزش این شاخه مهم علم است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات میتواند، به معلمان و دانش آموزان کمک نماید، تا توان مشاهده چالش های آینده را داشته باشند. به منظور روبه رو ساختن دانش آموزان با چالش هایی که در زندگی آینده با آن رو به رو خواهند شد، میبایست معلمان و دانش آموزان قادر به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند که این امر منجر به تسهیل توسعه مهارتهای جدید و قدرت تفکر بالا می شود.