چکیده:
آموزش های مجازی در صورت فراهم شدن و گسترش امکانات مجازی در کل کشور می تواند برای پیشرفت و توسعه آموزش در مدرسه ها بسیار مفید باشد و فرصت آموزش برابر و برتر را برای تمام مناطق کشور به صورت یکسان فراهم کند. دسترسی به اساتید برتر و استفاده همگان از کلاس های ایشان مکانی است که قبل از این در اختیار تعداد معدودی از دانش آموزان مدرسه های کشور بوده است و حال می توان حتی با تعامل بیشتر با سایر مدرسه های جهان از آموزش های سطح اول و متنوع برخوردار شد. اما این تغییرات نیازمند زیرساخت های ارتباطی مجازی است که متاسفانه در این خصوص هنوز مشکلاتی وجود دارد. آنچه مسلم است ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری در شرایط کنونی بسیار مفید است و میتواند مقدمات گذر از این دوران را فراهم کند. آموزش آنلاین، مشکل مسافت و راه دور را که در آموزش سنتی وجود دارد را حل میکند و باعث می شود تا عدالت آموزشی مصداق صحیح تری به خود گیرد. بررسی محققان نشان میدهد اگر بخواهیم درآینده برای مواجه ه با اتفاقات این چنینی با کمترین تبعات روبرو شویم باید تک تک عناصر تعلیم و تربیت و همچنین برنامه درسی را مورد بازبینی و بازآفرینی قرار دهیم و با توجه به انتظاراتی که از این عناصر داریم نقش های شان را روزآمد کنیم. درباره عناصر تعلیم و تربیت غفلت صورت گرفته است. دانش آموز، معلم ، مدرسه و محتوا مهمترین عناصر برنامه درسی ملی هستند.