چکیده:
تاثیر بازی درمانی بر روی سازگاری کودکان مورد بررسی قرار گرفت. کودکان سازگاری بیشتری را بعد از بازی درمانی داشتند. همچنین یافته ها نشان داد این کودکان توانستند دنیای اطراف خود را بازسازی کنند و تطابق سازگارانه تری با محیط داشتند. در ضمن، از آنجا که در مطالعات گذشته تاثیر بازی های آموزشی بررسی علمی قرار نگرفته است، لذا، برای پژوهشگر انگیزه های شد با توجه به نقش مهم متغیر مذکور، در این پژوهش مورد بررسی قرار گیرد . دانش آموزان می توانند بازی- هایی طراحی کنند که به آنها فرصت دهد نسبت به زمانی که از بازی فقط برای بازی کردن استفاده می کنند. نتیجه بیشتری در یادگیری به دست آورند. از آنجایی که دانش آموزان یکی از ارکان اساسی نظام آموزشی کشور هستند، توجه به این قشر، ازلحاظ آموزشی و تربیتی، باروری و شکوفایی هر چه بیشتر نظام آموزشی و تربیتی جامعه را در پی دارد. با این وجود، تعداد کمی از دانش آموزانی که وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند، می توانند استعدادهای خود را شکوفا سازند و در این عرصه موفق گردند و به اصطلاح پیشرفت تحصیلی خوبی داشته باشند.