چکیده:
مدرسه نهادی اجتماعی است و نمایانگر فرهنگ خاص جوامع مختلف است که به کودک جهان بینی، عادات و رسوم، مهارت ها و دانش معینی را منتقل می کند. وقتی برای اولین بار در فضای تازه ای قدم بر می دارید مجموعه عوامل موجود در آن محل، تاثیراتی خواهند داشت که یا علاقمند به مراجعه مجدد به آن محل می شوید و در جستجوی حرف های تازه برای زندگی به زوایای آن دقت می کنید . از آنجایی که کلاس محیطی پویا و سیال است و تصمیمات آن در جهت مدیریت کلاس جهانی و در لحظه اهمیت دارد که هر معلمی جهت برخورد با مسائل خاص کلاس خود و جلوگیری از حاد شدن مسائل راهکارهایی را برای مدیریت و رفع تنش به کار برد و با تبحر خاص مسائل را فیصله دهد. هدف ما از انجام این پژوهش بررسی مولفه های مدیریت کلاس درس و رابطه بین آنها و ناسازگاری در دانش آموزان می باشد .چرا که مدیریت کلاس در امر آموزش و تدریس و فرآیند یاددهی و یادگیری بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار می باشد.