چکیده:
با ورود فناوری به زندگی روزمره مردم و همه گیر شدن استفاده از اینترنت و گوشی همراه» بانکها و موسسات مالی تحت تاثیر تغییرات فناوری قرار گرفت ولی این کسب و کارهای سنتی به دلیل داشتن ساختاری بزرگ و پیچیده. توان همسویی با پیشرفتهای روزافزون فناوری و تغییر نیازها و خواستههای جامعه را نداشت. لذاء استارتاپها به کمک این بنگاههای اقتصادی آمده و با استفاده از فرصتهای به وجود آمده سعی بر پر نمودن این شکاف کردند. آنها با ساختاری کوچک و چابک به سرعت تغییرات را شناسایی کرده و میتوانند به موقع پاسخگوی نیاز جامعه باشند. با ورود فناوری به زندگی روزمره مردم و همه گیر شدن استفاده از اینترنت و گوشی همراه, بانکها و موسسات مالی تحت تاثیر تغییرات فناوری قرار گرفت ولی این کسب و کارهای سنتی به دلیل داشتن ساختاری بزرگ و پیچیده» توان همسویی با پیشرفت"های روزافزون فناوری و تغییر نیازها و خواستههای جامعه را نداشت. لذاء استارتاپ «ها به کمک این بنگاه"-های اقتصادی آمده و با استفاده از فرصت"های به وجود آمده سعی بر پر نمودن این شکاف کردند. آنها با ساختاری کوچک و چابک به سرعت تغییرات را شناسایی کرده و می"توانند به موقع پاسخگوی نیاز جامعه باشند. در آیران نیز طی سالهای آخیرء موج بزرگی از راه اندازی یا پیوستن به یک استارتاپ ایجاد شده است تا با دستیابی به رشد سریع و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در کوتاه مدت. از غافله رشد عقب نماند. هدف این پژوهش» بررسی عوامل موثر بر موفقیت استارتاپهای فینتکی در کشورمی باشد. بر مبنای مطالعه آدبیات پژوهش» پنج فرضیه تدوین گردید. به منظور آزمون فرضیات تحقیق, جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان یک استارتاپ فینتکی بوده که به تعداد ۶۰ پرسشنامه توزیع و تکمیل شده و عودت داده شدند. با تحلیل دادههای پرسشنامهای به کمک روشهای مبتنی بر رگرسیون هر چهار فرضیه پژوهش تایید و بر اساس آنها پیشنهاداتی ارائه گردید.