چکیده:
انتظار می رود برنامه درسی تربیت بدنی در کنار رشد و ارتقا آمادگی جسمانی و حرکتی، با فراهم آوردن فضایی شاد و نشاط انگیز و کسب تجربه لذت از شرکت در فعالیت های بدنی به بهبود نگرش مثبت نسبت به فعالیت های بدنی منجر شود و با کسب صلاحیت ها و مهارت هایی همچون تلاش، کارگروهی، احترام به خود، حس مسئولیت و انتخاب سالم را فراهم آورد. باید هر یک از عناصر را بررسی کرد تا ضعف یا مطلوبیت آن های بررسی شود و گام ها بعدی برای رفع نواقص یا تقویت قوت برداشته شود تا برنامه به مطلوبیت برسد. به این منظور، پژوهش حاضر قصد دارد تا آسیب های موجود در اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت را در مدارس ابتدایی بررسی نماید و چشم انداز روشن تری را در زمینه اجرای بهینه این درس نشان دهد. اجرای بدنی برنامه درسی تربیت و سلامت، همواره با چالش هایی همراه بوده است. در بسیاری از مدارس شاهد تبعیض میان دروس پایه نظیر علوم و ریاضی با دروس مفرح نظیر بدنی تربیت هستیم. در بسیاری از مواقع اهمیت درس بدنی تربیت قرار ها در درجه اول اولویت نمی گیرد و یا این درس به درستی در مدارس اجرا و حمایت نمی شود.