چکیده:
هدف پژوهش حاضربررسی سبک های مدیریت آموزشی در مدارس موفق دنیا می باشد. این تحقیق به روش مروری تالیف شده است و مطالب از مقالات و سایت های معتبر داخلی گلچین و استخراج شده است. مدیریت آموزشی در مدارس به مجموعه فعالیتها و روشهایی اطلاق میشود که به منظور بهبود روند و کیفیت فرآیند آموزش و پرورش در مدارس انجام میشود. این فعالیتها شامل برنامهریزی و سازماندهی نیروی انسانی, انتخاب و استخدام معلمان کارآمد و تعامل با خانواده و جامعه محلی اعضای هیئتعلمی و اداری» آموزش و پرورش را بهبود میدهند. برای انجام مدیریت آموزشی در مدارس, مدیران باید مهارتهای لازم را در زمینه برنامهریزی» سازماندهی,» ارتباطات. رهبری و آرزیابی داشته باشند. همچنین» آنها باید با حوزههای مختلف آموزش و پرورش و قوانین و مقررات آنها آشنا باشند تا بتوانند به بهترین شکل مدارس را مدیریت کنند.