چکیده:
هدف بررسی تاثیر اختلالات نارسایی توجه بر روی دانش آموزان ابتدایی است. اختلال نارسایی توجه یکی از شایعترین اختلالات عصبی رفتاری در دوران کودکی است کودکان با ناتوانیهای یادگیری و کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه مشکلهای بسیار مشابهی دارند و پژوهشگران عنوان داشتهاند که تمایز بین این دو اختلال کار سادهای نیست. این پژوهش به لحاظ هدف جزءتحقیقات کاربردی است که با روش کتابخانهای (مروری) انجام گرفته است. ونشان میدهد که علایم اختلال نارسایی توجه شامل عدم توجه به جزئیات، سختی در تمرکز بر موضوعات درسی، سربازی در کلاس، فراموشی و سازگاری ناپذیری با دستورات می باشد. این اختلال ممکن است باعث کاهش عملکرد تحصیلی و تاثیر منفی بر روابط اجتماعی دانش آموزان شود. ایجاد یک محیط آموزشی سازنده و سازگار با نیازهای دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه میتواند به افزایش تمرکز آنها کمک کند. می توان از استفاده از رنگهای زنده، تجهیزات آموزشی تعاملی و ساختارهای مرتبط بازی در کلاس استفاده کرد