چکیده:
آموختن و یادگیری از جمله حقوق اساسی هر انسان است. با توجه به پیشرفت جوامع و تغییر و تحول مداوم آن، نظامهای آموزشی هر جامعه نیز دستخوش تغییر و تحول شده است. امروزه در عصری زندگی میکنیم که عصر فناوریو ارتباطات نام گرفته است. اینک قریب به دو دهه است فناوری اطلاعات در عرصه تعلیم و تربیت پا نهاده و نظامهای آموزشی و محیطهای تحصیلی را به چالش کشیده است. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانهای انجام شد که هدف از آن بررسی تاثیر آموزش مجازی بر میزان یادگیری دروس الهیات بود. نتایج پژوهش نشان میدهد که آموزش مجازی به عنوان رکن موثر در آموزش میتواند با رفع چالشها موجب افزایش بهره وری آموزش ویادگیری، دسترسی عمومی و.... شود به شرط آن که بدان توجه شود و با بررسیهای بیشتر الگویی جامع (الگوی حکمرانی آموزش مجازی) برای نحوه استفاده از ان در آموزش و پرورش تدوین گردد.