چکیده:
زندگی بشر تحت تاثیر تغییرات وسیع صنعتیء اجتماعیء فرهنگی. دچار تحول شده است. شمار زیادی از افراد قادر نیستند بین محرکهای متنوع بیرونی و نیرو های متعارض درونی توازون ایجادکنند و در فرایند رشد موزون و همه جانبه که همانا هدف اصلی تعالی انسان استء دچار مشکل می شوند. بدیهی است که کودکان و نوجوانان به سبب بی تجربگی و نا آگاهی از مهارت های بازدارنده و تسهیل کننده. اصلاحی, بیشتر در معرض آسیبهای جدی درونی و اجتماعی هستند. دانش آموزانی که مهارت های مقابله با موقعیت های تنش زا را ندارندء به نوعی مقهور آنها خواهند شد و بدین ترتیب مستعد اختلالات روانیء عاطفی, افسردگی, اضطراب و احتمالا مصرف مواد مخدر و رفتار های ضد اجتماعی خواهند شد این دانش آموزان در فرایند تصمیم گیری نیز دچار مشکل میشوند از آنجا که برش اعظمی از اوقات دانش آموزان ن در جامعه سپری می شود آموزش یادگیری مهارت هاای زندگی تا حد زیادی می تواند زمینه جامعه پذیری را فراهم کرده و تا حدود زیادی میزان اعتماد به نفس در آنها افزایش داده و موجبات پیشرفت تحصیلی آنان را فراهم کند. هدف از اجرای این تحقیق بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری (اجتماعیء آموزشی) دانش آموزان می باشد. بنابراین با توجه به نقش مهم مدارس در تامین بهداشت روانی دانش آموزان» برنامه آموزش مهارت های زندگی» روش موثری در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تامین بهداشت روانی دانش آموزان است .