چکیده:
هدف از ز انجام این پژوهش بررسی اختلالات ریاضی ۵ رمیا ن دانش آموزان در مدارس ایران می باشد.روش پژوهش در این مقاله 1 ظرفیت هوشی و سطح آموزشی که از کسی انتظار می رود. مهارت های مربوط به حساب از طریق آزمونهای میزان شده فردی ارزیابی می شود. فقدان توانایی مورد انتظار در ریاضی با عملکرد تحصیلی با فعالیت های روزمره تداخل می کندء و مشکلات مربوط به آن دامنه وسیعی را دربر خواهد گرفت. و نتایج حاکی از آن است که یکی از عوامل علی در اختلال ریاضی که اکثر متخصصان فن بر آن تاکید دارند آموزش ضعیفء نادرست یا ناکافی و همچنین ضعف مربیانی است که خود از آموزش کافی بهرمند نبوده آند. و عدم استفاده از وسایل آموزشی مناسب یا غیبت های طولانی و مکرر کودک از مدرسه و مانند آن را می توان به عنوان عواملی برای ناکافی بودن یاد گیری, مد نظر قرار داد.