چکیده:
م وجود کلاس های چند پایه واقعیتی اجتناب ناپذیر است. شرایط سخت محیطی .کمبود جمعیت دانش آموزیء کمبود نیروی انسانی وفضای آموزشی.مهاجرت طبیعی یا اجباری ووجودمشکلات و مسائل متعددمالی و اقتصادی از عواملی هستند که امکان تشکیل واحد آموزشی راباکلاس های تک پایه محدود می سازند. ماهیت کلاس های درس چند پایه. برنامه درسی متفاوت تر از برنامه درسی کلاس های تک پایه را می طلبد. به این دلیل که در این کلاس های درسء یک معلم موظف است به دانش آموزان بیش از یک پایه تحصیلی تدریس کند. تعداد پایه هایی که در کلاس چند پایه حضور می یابند از دوپایه تا پنج پایه تحصیلی تدریس کند. تعداد پایه هایی که در کلاس چند پایه حضور می یابند از دوپایه تا پنج پایه تحصیلی گسترده است. معلم در کلاس درس چند پایه به ناچار باید برای همه دانش آموزان که اغلب مخلتط هم هستند در یک اتاق تدریس کند. هدف مقاله ی حاضرءبررسی شیوه و روش ارزشیابی در کلاس های چندپایه وچگونگی مدیریت کلاس های چندپایه است. درنوشتن این مقاله از روش کتابخانه ای استفاده شده است. و از نتایج پژوهش مشخص شد که وجود کلاس های چند پایه ضروری است و ارزشیابی در این نوع کلاس ها کمی متفاوت تر از کلاس های عادی است.