چکیده:
انسان از دیرباز تلاش کرده با کلمات و واژه های مختلف,حالات و احساسات هیجانات خویش را ابراز دارد به همین منظور در هنگام کشمکش های درونی از اصطلاحاتی چون دلهره » دلشوره » نگرانی استفاده کرده است که در زبان کنونی زبان شناسی اضطراب نامیده می شود.اضطراب است که استعدادها را تخریب می کند. مشکلاتی را در تمرکز و حافظه به بار می آورد 1 و باعث رفتارهای ناپخته می شود و فرد مبتلا نمی تواند با شرایط موجود و محیط روبرو شود و با آنها کنار بیاید.اضطراب در سه سیستم جداگانه خود را نشان میدهد که عبارتند از سیستم تروانی - فیزیولوژیکی و رفتاری که در نهایت هدف آنها حمایت از ارگانیزم میباشد یکی از پیامدهای این سه بعد این است که میتوانند با هم ترکیب شوند و در سطح اضطرابی که افراد تجربه میکنند تغییرات وسیعی ایجاد کنند.اضطراب زمانی ناهنجار است که شدت آن مانع تحقق اهداف شخصی یا ارتباطات بین فرد میشود یا باعث درجات بالایی از ترس و درد شود. در چنین سطحی از شدت اضطراب به صورت اختلالات اضطرابی درنظر گرفته میشود بنابراین یک اختلال اضطرابی با شدت سطح اضطرابی که فرد تجربه میکند استمرار و تضعیف» فرد مشخص میشود.روش پژوهشناین تحقیق,تحقیقی روایی است که به انگاره تحقیقات کیفی و تفسیرگرانه تعلق دارد.منبع داده های این تحقیق.خاطرات مدت تدریس آموزگاری معلمی در مدرسه است که به صورت روزانه در تمام سال تحصیلی نوشته شده است.یافته ها ی پژوهش:به طور کلی انسان دوست ندارد رفتارش موره آزمایش قرار گیرد به این دلیل در موقعیت آزمودن دچار اضطراب می شود.یکی از عوامل شکست امتحان ترس از عدم آشنایی دانش آموزان .شرایط .نحوه بر گزاری امتحان می باشد و عامل دیگر سخت گیری آموزگاران است .
Background and Aim:In this research, the narratives of a teacher during his service in primary school have been studied. Anxiety is a painful mental disorder and one of its important features is fear and anxiety that has no escape and anxiety is caused by these factors. But there are certain differences with it. Anxiety is the result of imagination. This study examines the causes of anxiety and worry in students. will pay. The purpose of this study is to investigate the causes of this anxiety in students using the teacher's narratives. Research Method: This research is a narrative research that belongs to the concept of qualitative and interpretive research. The school is written daily throughout the school year.
Findings: In general, human beings do not like to be tested for their behavior, because of this, they get anxious in the test situation. The presence of an anonymous teacher also causes fear and also the explanations of some parents can be directly related to anxiety. Conclusion: In this study we conclude that stress and pressure and fear of the exam causes Anxiety is created in students.