چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر سبک رفتار رهبری معلم بر خلاقیت دانش آموزان دبستانی )کلاس چهارم و پنجم( شهرستان کامیاران انجام شده است. در این تحقیق که به روش همبستگی می باشد، تعداد ۴۰ معلم و ۱۲۰ دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از مدارس شهرستان کامیاران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه سبک رفتار رهبری الوانی و پرسشنامه خلاقیت عابدی استفاده شد که هر دو پرسشنامه دارای روایی صوری قابل قبول بودند و ضریب آلفای آنها به ترتیب 079 و 083 بود که قابل قبول و معنی دار می باشد. یافته های تحقیق نیز نشان می داد که 1-(5/37 درصد معلمان دارای سبک رفتار رهبری وظیفه مدار ( ۲۰ درصدد دارای سدبک رفتار رهبری رابطه مدار (5/42) درصدد هم سدبکی تلفیقی داشدتند. ۲- دانش آموزان معلمان دارای سدددبک تلفیقی نسدددبت به دانش آموزان معلمان با سدددبک رفتار رهبری وظیفه مدار یا رابطه مدار، خلاقیت بالاتری دارند .)P ،۱۹/۵F =
۳- جنسددیت معلم به تنهایی با خلاقیت دانش آموزان رابطه ای ندارد(.)P>/۹۳ 006)اما تعامل جنسددیت با سددبک رهبری تاثیری معنی دار بر خلاقیت دانش آموزان دارد (.)P>/۰۵ -۲۳/3)
۴ بین دختران و پسران از نظر میزان خلاقیت تفاوت معن یداری وجود دارد (.) P ،۱۵/۲t =>)