چکیده:
یکی از مشکلات معلمان در دوره ابتدایی کمبود وقت به خصوص در درس ریاضی است. کمبود زمان برای آموزش دانش آموزان باعث ایجاد افت تحصیلی و ضعف پایه ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی شده است. به همین دلیل لازم است از روشهای درسی استفاده شود که معلمان بتوانند بر این کمبود زمان در برنامه درسی هفتگی فایق آیند. یکی از این روشها که در تحقیقات انجام شده تاکید زیادی بر اثربخشی آن به خصوص در درس ریاضی شده است، روش تدریس معکوس است. پژوهش حاضر با هدف بررسی روش تدریس معکوس در یادگیری ریاضی بود که به روش مروری کتابخانهای انجام شد. نتایج بیانگر این بود که روش یادگیری معکوس برنگرش و بر عملکرد تحصیلی درس ریاضیات تاثیرگذار است. با توجه به نتایج به دست آمده میتوان پیشنهاد کرد که از روش تدریس معکوس میتوان برای تدریس ریاضیات در مدارس استفاده کرد. میتوان به اثرگذاری بالاتر آموزش معکوس بر پویایی کلاس و افزایش انگیزه و یادگیری عمیق تر دانش آموزان نسبت به روشهای سنتی اشاره کرد.