چکیده:
ایجاد آستانه قابل دستیابی با در نظر گرفتن واقعیات شغل معلمی. دیدگاه هاای مناسب اجتماعی را به وجود می آورد و موسسات ام تمیق شوتد تا بتوات ار ز آنها به عنوان ن آبزاری برای حرفه ای کردن آموزش پیش از خدمت و کار معلمان استفاده کرد چرا که آنها همان قدر که مفیدند ممکن است در آینده به شکل عامل بازدارنده ای عمل کنند و کارکرد معلمان را از نظر تکنیکی کاهش دهند. عدم دقت در تدوین استانداردها می تواند سبب شود از صلاحیت آنها کاسته و به کنترل افراطی معلمان بپردازد. جامعه در حال گذار ایرانی در این بحبوحه.ء جزه با استقرار کیفیت در نظام علمی و بالا بردن کیفیت علمی و صلاحیت و شایستگی دانشجویان و اعضاء هیات علمی نمیتواند پس آفتادگی خود را از ز سطح یشراتهای جوانی و متفه ای وفع و وجوع گنه به روز مهاجر اخبکان علمی و بهره برداری کشورهای توسعه یافته از دانش آموختگان ن آیرانی» در سال های اخیر بر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. سطوح پایین امکانات آموزشی و بی توجهی به ابعاد گوناگون کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان است . در عین حال, در اسناد بالادستی آموزش عالی کشورء برنامه پنجم توسعه کشور و نیز سند جامع علمی کشورء تاکید بیشتری بر ارتقای آموزش عالی و جنبه های گوناگون آن شده است.