چکیده:
نظام های آموزش و پرورش در کشور های مختلف همواره در معرض اصلاح و تغییر قرار دارند؛ تا خودشان را با تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که در جهان امروز به سرعت در حال پیشرفت هستند همسو سازند. بنابراین بررسی نظام های آموزشی کشورهای پیشرو، میتواند نقطه ی عطفی باشد؛ برای بهبود بخشیدن به نظام آموزشی کشورهای در حال توسعه و تربیت انسان هایی آگاه و دارای بینش برای ورود به جامعه مدرن. از این رو ما در این مقاله نظام آموزشی کشور چین را به عنوان یکی از کشور های موفق در میان کشور های قاره آسیا بررسی کرده ایم و به طور اختصاصی به روش های جذب دانشجو در مراکز آموزش عالی این کشور و آماده شدن دانش آموزان چینی برای ورود به جامعه و آ غاز زندگی اجتماعی آنها پرداخته ایم. در تلاش بوده ایم تا با استفاده از روش مروری نظام آموزشی این کشور و فرایند ورود به دانشگاه را مطالعه و بررسی کنیم.