چکیده:
یک اختلال یادگیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جدی در خواندد ن، حسدا کدرد ن و یدا کمهده بندد ی نوشتن به وجود میآید که انتظار نهیرود به یک فرد عادی نسبت داده شود. یک اختلال یادگیری نه یک اختلال یادگیدر ی اسدت ونه به وسیمه ی یک اختلال هیجانی ایجاد میشود. اگر درست ارزیابی نشود تاثیر بالقوهای روی عهمکرد ناسدازگارانه ی فدرد دارد و در حوزههای چندگانهی زندگی ضعف ایجاد مینهاید. وقتی فردی مظنون به اختلال یداد گیدری مدی شدود ، یدک ارزشدیابی عصدب روانشناختی تواناییها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه در حوزههای توانایی عصب روانشناختی تعیین کند که میتواند به عنوان پایهای برای فنون جبرانی و اختیارات درمانی باشد.